ΠΡΟΣ: ΑΔΦ Λάρισας Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ
|
Αρ. Πρωτ. 452/2021 Λάρισα, 08 Νοε 2021 |
ΚΟΙΝ.: Δκτή 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ κ. Βουλευτές Ν. Λάρισας Μέλη ΕΣΠΕΛ, ΜΜΕ
|
|
ΘΕΜΑ: Παραμετροποίηση Κριτηρίων Μεταθέσεων
ΣΧΕΤ. : Φ.411/1/294483/Σ.797/14 Φεβ 18/ΓΕΕΘΑ (Β΄468)
- Σας αναφέρουμε ότι, τον Φεβρουάριο του έτους 2022 συμπληρώνονται 4 έτη από την εφαρμογή του σχετικού, που αφορά απόφαση περί «Καθορισμού Συμβουλίων Μεταθέσεων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων - Εξειδίκευση των κριτηρίων και λοιπών θεμάτων που αφορούν στις τοποθετήσεις, τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις των αξιωματικών, ανθυπασπιστών και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων».
- Αναμφισβήτητα η εν λόγω Υπουργική απόφαση έθεσε κανόνες σχετικά με την έκδοση των μεταθέσεων των Στελεχών. Παρ’ όλα ταύτα χρήζει επικαιροποίησης – βελτιστοποίησης αν αναλογιστούμε ότι έχει παρέλθει ένα εύλογο χρονικό διάστημα εφαρμογής της, καταγράφοντας σημαντικές παραλήψεις.
- Κατόπιν εμπεριστατωμένης εξέτασης θέματος, η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας – ΕΣΠΕΛ, σας ενημερώνει για τις βασικότερες μέχρι σήμερα διαπιστώσεις, όπως παρακάτω:
α. Σύμφωνα με την Παράγραφο 4 του άρθρου 2 τα στελέχη ειδικής μεταθετικότητας [που έχουν σύζυγο ή επιμελούνται τέκνο με ποσοστό αναπηρίας εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο] υπηρετούν στον τόπο προτίμησης τους. Ο εν λόγω περιορισμός στηρίζεται και επικροτείται. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη αποφυγής «περιβάλλοντος» αποκλεισμού για τα υπόλοιπα στελέχη που επιθυμούν να υπηρετήσουν στον τόπο προτίμησης τους, βάση μοριοδότησης.
β. Σύμφωνα με την Παράγραφο 1 του άρθρου 4 καθορίζονται οι προϋποθέσεις συνυπηρέτησης, χωρίς να μνημονεύεται για τα συζευγμένα στελέχη που υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις βάση ποιανού εκ των δύο συζύγων κριτήριο μοριοδότησης υλοποιείται η μετάθεση.
γ. Σύμφωνα με την Παράγραφο 1ε του άρθρου 4, ως τόπος συνυπηρέτησης δύναται να υλοποιηθεί «σε όμορη περιφερειακή ενότητα». Κι΄ αυτό μέσα σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον που η οικογένεια του Στρατιωτικού έχει εξαθλιωθεί οικονομικά.
δ. Σύμφωνα με το άρθρο 10, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους υποβάλλουν δήλωση τόπου προτίμησης, εν αγνοία τους για την ύπαρξη κενής οργανικής θέσης σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ του οικείου κλάδου τους, στην φρουρά που επιθυμούν να μετατεθούν.
ε. Σύμφωνα με το άρθρο 12, καθορίζονται οι λεπτομέρειες ασκήσεως ενδικοφανούς προσφυγής στη διαταγή μεταθέσεως, χωρίς να διευκρινίζεται το δευτεροβάθμιο συμβούλιο που εξετάζει το εν λόγω αίτημα.
στ. Σύμφωνα με την παρατήρηση της Προσθήκης «1» του Παραρτήματος «Α», καθορίζεται μοριοδότηση στο κριτήριο επιχειρησιακή βαρύτητα για μέγιστο αριθμό ετών ανά βαθμό στα στελέχη που υπηρετούν μέγιστο συνεχόμενο αριθμό ετών στην ίδια Μονάδα – Ανεξ. Υπομονάδα – Στρατιωτικό Κατάστημα/Υπηρεσία και Φρουρά. Ωστόσο δεν καθορίζεται κάτι ανάλογο στο κριτήριο επιτελική εμπειρία για τα στελέχη που υπηρετούν σε επιτελική θέση. Έτσι πριμοδοτείται η υπηρεσία στο επιτελείο έναντι της Μονάδας δημιουργώντας συνθήκες άνισης μεταχείρισης του προσωπικού μας.
ζ. Υφίσταται διαφοροποίηση ως προς τον τρόπο υπολογισμού έκδοσης μορίων ανά κλάδο για τα στελέχη που υπηρετούν σε διακλαδικές μονάδες, όπως π.χ η 140 ΣΕΠΗΠ. Έχει διαπιστωθεί εξάλλου ότι τα στελέχη που υπηρετούν σε αυτές τις μονάδες παρόλο που εκτελούν αντίστοιχα καθήκοντα και συμμετέχουν μαζί σε ασκήσεις αξιολογήσεις δεν απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα όσον αφορά «τον χρόνο διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας» που προβλέπεται ανά βαθμό και ειδικότητα.
η. Δεν υφίσταται παραμετροποίηση των υπηρεσιακών κριτηρίων μεταθέσεων, που να λαμβάνει υπόψη την αναγνώριση πρόσθετης επιχειρησιακής βαρύτητας των Μονάδων, οι οποίες αποτελούν τα Σημεία Υποδοχής Οπλιτών Θητείας - Κέντρα Κατάταξης (ΣΥΠΟ). Οι εν λόγω εμπλεκόμενες Μονάδες έχουν αναλάβει τεράστιο πρόσθετο φόρτο εργασίας, που εμπεριέχει την επιχειρησιακή αποστολή της Μονάδος καθώς και το πρόσθετο έργο τους αναφορικά με την κατάταξη στρατευσίμων Οπλιτών. Ως εκ τούτου το ανελαστικό ωράριο απασχόλησης των Στελεχών τους, σε συνδυασμό με τα διπλά πρόσθετα καθήκοντα, καθιστούν επιτακτική την έμπρακτη αναγνώριση της ιδιαιτερότητας των Μονάδων αυτών.
- Λαμβάνοντας υπόψη τις προαναφερθείσες διαπιστώσεις, προτείνονται τα παρακάτω:
α. Τοποθέτηση των στελεχών ειδικής μεταθετικότητας σε εκτός οργανικές θέσεις (ΕΟΘ) αναλογικά και σε ποσοστό που να επιτρέπεται στα υπόλοιπα στελέχη που διαθέτουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις (βάση μοριοδότησης τους) να διεκδικήσουν μια εκ των κενών οργανικών θέσεων βάση Π.Ο.Υ στην φρουρά επιθυμίας τους.
β. Για τα στελέχη που αιτούνται συνυπηρέτηση να εξετάζεται η δήλωση τόπου προτίμησης βάση της μοριοδότησης του ενός εκ των δύο συζύγων και συγκεκριμένα αυτού που διαθέτει τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας.
γ. Υλοποίηση συνυπηρέτησης των στελεχών στην ίδια περιφερειακή ενότητα.
δ. Πριν την υποβολή δήλωσης τόπου προτίμησης και μέχρι 01 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, να προκηρύσσονται οι κενές οργανικές θέσεις ανά φρουρά, ώστε τα στελέχη να είναι ενήμερα για το που δύναται να μετατεθούν.
ε. Σύσταση δευτεροβάθμιου συμβούλιου μεταθέσεων, το οποίο θα εξετάζει τα αιτήματα ενδικοφανούς προσφυγής στις διαταγές μεταθέσεως.
στ. Η απαλοιφή της παρατήρησης στην Προσθήκη «1» του Παραρτήματος «Α», δίνοντας δυνατότητα μοριοδότησης των στελεχών στο κριτήριο επιχειρησιακή βαρύτητα για το σύνολο των ετών που υπηρέτησαν σε Μονάδα – Ανεξ. Υπομονάδα – Στρατιωτικό Κατάστημα/Υπηρεσία.
ζ. Ίση μοριοδότηση των Στελεχών που ανήκουν σε διαφορετικό κλάδο και υπηρετούν σε διακλαδικές Μονάδες.
η. Η έκδοση διαταγής που να καθορίζει τις επιχειρησιακές διακλαδικές Μονάδες, ανάλογα με την αποστολή τους.
θ. Η προσαύξηση κατά 20% των συντελεστών Επιχειρησιακής Βαρύτητας που αναλύονται εκτενώς στην Προσθήκη «1Α» του σχετικού, των Μονάδων που λειτουργούν ως ΣΥΠΟ.
5. Η ΕΣΠΕΛ πιστεύει ότι η έκδοση μεταθέσεων του επόμενου έτους πρέπει να γίνει μετά και την διόρθωση του μικρότερου λάθους. Μόνο τότε δεν θα υπάρχουν ενδικοφανείς προσφυγές που θα προκαλούν αναστάτωση τόσο στα επιτελεία όσο και σε αυτούς που προσφεύγουν για να δικαιωθούν.
- Οι Βουλευτές Νομού Λαρίσης, στους οποίους κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την ανάδειξη θέματος και την αρμοδίως διεκδίκηση επίλυσης του.
7. Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
-Ο- Πρόεδρος
Πέτρος Μούστος Ανχης (ΔΒ) 6936158679 |
-Ο- Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Θέος Εσμίας (ΟΤΕΤΗ) 6977617429 |